Operación Triunfo es passa a l’streaming

El concurs de música aposta aquesta nova edició per la plataforma en ‘streaming’ Amazon Prime i es podrà seguir en directe les 24 hores

Ja hi ha data d’inici de l’edició 2023 d’«Operación Triunfo». El “talent show” musical ha deixat enrere la televisió convencional i ha fet el salt a la plataforma en ‘streaming’ Amazon Prime Video. És la temporada 12 del programa i s’estrena el  20 de novembre a les 22:00 hores. 

Aquesta nova edició obra una quarta etapa en la història del programa, després del seu pas per La 1 i per Telecinco. La cadena pública TVE va optar per no renovar el format després de l’última edició, emesa el 2020 i marcada per una interrupció causada per la pandèmia. Aleshores, Tinet Rovira, director de la productora Gestmusic ja havia esmentat en alguna ocasió la possible continuïtat del programa des d’una plataforma en ‘streaming’. 

Les gales s’emetran els dilluns, tindran una duració de 90 minuts i estaran seguides d’una post gala on es comentaran qüestions menys associades al que és estrictament musical. Per altra banda, i seguint en línia amb les edicions passades, els seguidors més fidels disposaran d’un canal 24 hores en directe, disponible a tot el món a través de YouTube. A més, també tindran accés a ‘OT al día’ un magazín de 45 minuts presentat per Xuso Jones que estarà disponible de dimarts a diumenge a les 22:00 hores a Amazon Prime. En aquest magazín, l’influencer, juntament amb un grup de col·laboradors, analitzarà la convivència dels concursants i comentarà els moments claus de la setmana, com per exemple: el repartiment de temes, els assajos o el pas de micròfons.

 

 

Operación Triunfo no ha estat l’únic programa que ha confirmat el seu retorn. Durant aquests últims mesos, probablement degut a l’auge de les plataformes en ‘streaming, la televisió convencional ha recuperat vells èxits del passat. La majoria en versió renovada, que els donarà una segona oportunitat i on els nostàlgics de la televisió podran gaudir com en els vells temps. 

Un dels programes més ben tornats ha estat ‘Grand Prix’, el concurs de Ramón García ha tornat 18 anys després com la millor estrena televisiva de l’any, amb una quota de pantalla del 26,1% i una audiència mitjana de 2.572.000 espectadors en la seva primera emissió. ‘Humor Amarillo’ també s’hi ha afegit, i recuperat per Amazon Prime, el concurs japonès de trompades ha canviat el seu nom per 'El castillo de Takeshi', adaptant-se millor als nous temps. Dani Rovira, Eva Soriano i Jorge Ponce seran aquesta vegada els comentaristes, tot i que no s’han deslliurat de les crítiques dels nostàlgics que troben a faltar a Fernando Costilla i Paco Bravo, dobladors originals el 2006, que enguany també formaran part del ‘show’. 


També han fet el pas el mític concurs ‘Allá tú’, emès per Mediaset i amb Jesús Vázquez al capdavant i ‘Password’, recuperat per Antena 3 i presentat enguany per la model i actriu Cristina Pedroche.